måndag 10 maj 2010

En riktig skitdag..

i ordets rätta bemärkelse..suck.
Har varit ettrig och tjurig hela dagen, känns som om regnet kom enbart för att kompa mitt humör som gått i moll sedan jag vaknade..
Vet inte alls varför men anar att det har med amningen att göra. Eller rättare sagt den obefintliga amningen. Har gett upp nu så det är väl bara en tidsfråga tills "Den" veckan infinner sig igen. Fattar inte varför det ska vara så jäkla svårt att producera lite mat till pyret när man är utrustad som en bättre mjölk ko..Men icke..Bara luft och en hungrig skrikande baby..Nu ligger han här brevid mig, mätt och belåten på tillägg, och sover så lugnt och stilla och jag känner mig...tom...
Ville så gärna amma länge med Jonathan men men..Ödet (eller kroppen) ville annorlunda..

Badade med barnen ikväll. Var så himla frusen att ett varmt bad var precis vad jag behövde för att tina upp. Älskar att bada med Noelle..Att så lite kan roa henne förundrar mig..En schampo flaska kan bli årets leksak under hela badet..för att inte tala om sop bubblor..Rena rama julafton.Har sagt det förr men det tål att upprepas, ser man saker och ting genom ett barns ögon blir världen så mycket mer intressant och spännande..
Efter Noelle var det Jonathans tur. Hann dock bara sänka ner han i vattnet då han släppte en brakskit, på ren svenska, och det underbara varma vattnet förvandlades till ngt obestämbart, mindre underbart..USCH!!! Och eftersom vår varmvattenberedare inte är av modell större så fick det bli en iskall avduschning..FY FASEN vad jag hatar att frysa!!

Imorgon blir det en mammadag med barnen, Roger åker in till skolan så vi blir själva hemma.. Lika så bra att träna på det innan han börjar jobba men HUVA så jag gruvar mig..Känns som om jag behöver hans händer för att räcka till för bägge två..Någon sa att jag helt enkelt får prioritera den av barnen som skriker högst men Isch!! Jag hatar när ngn av dom är ledsen.
Tänk om man kunde ge sina barn en gråt fri barndom. Så underbart i tanken!

Äsch...kommer inte på ngt vettigt att skriva..Lika bra att avsluta för idag!
Natti natt tills nästa gång.

Kram M