tisdag 11 maj 2010

Dom ljuger, jäkla kärringar!!!

Här går jag omkring hemma i mysbyxor och t-shirt, håret i den obligatoriska tofsen och ngt så exklusivt som utslitna foppatofflor på fötterna. Under en tiominuterspaus där bägge faktist sov samtidigt kollade jag in en gammal skvallertidning.. J-LO hemma med sina tvillingar.."Jag vill göra allt själv"...
Och det har hon mage att säga i en tidning samtidigt som hon är så...är så jävla...snygg!!!!
Hur fasen gör hon???
Vi måste helt enkelt se på saker och ting en aning olika när det handlar om att göra allt själv..
Jag skulle oxå fixa det,LÄTT, med ett tiotal barnflickor..
Jäkla kärring till och ljuga..Det enda hon gör själv är att dra på flinet inför fotograferingen..

Ok, jag erkänner..Igår och idag är det bitterfittan i mig som hittat ut..Stackars mig...Ingen tänker på mig..suck...stön...elände...
Så fort jag ser en hyffsat söt kvinna passera griper svartsjukans monster tag i mig och vägrar släppa taget...Jag vill oxå se normal ut..Inget överdrivet alls..Bara slippa stinka barnspya, hinna lägga en lättare make up...Whatever!!!
Fåfäng?? Inte det minsta....Som sagt..Vill bara ha ngt så när kontroll igen efter att ha varit utan i flera år.. (Typ två)
MEN jag har dock inte gett upp...skratt
Naglarna är långa och målade i en snygg cerise nyans...*L*...Och blekskenorna för tänderna sitter som en smäck under natten..
En himla kombination när jag tänker efter... Mysbyxor och blekskena, barnspya och nagellack..
Japp ...Precis som det ska va!

Sen har vi den förhatliga vikten!
Efter två graviditeter hade jag lagt på mig smickrande 36 nya kg..NOT! Sedan Jonathan föddes har jag tappat ca 14...Räkna själva...22 kvar och beach 2010 närmar sig med stormsteg!
Klart som fasen att barnen är värda varje litet hekto MEN jag anser att även jag är värd att trivas och må bra med mig själv och det funkar inte som det är just nu..Ledsen men det gör faktist inte det..Den här skiten gör mig deprimerad och stressad..

Jag kan gissa mig till vad ni tänker..."Ut och gå människa...Ät viktväktarmat osv"...
Och jag håller med. I teorin.
I praktiken ser det lite annorlunda ut..Ska inte ens dra alla tråkiga detaljer men kort kan sägas att promenaderna är inte lika njutbara och förbrännande med ungar som drabbas av tristess och skriker oavbrutet. Det ska stannas och torkas näsor och munnar, tröstas och kramas innan man hinner ett par meter till innan det börjar om. SUCK!!!
Och min kära sambo....Säger bara en sak..Ibland är han lika förstående som en cementklump!!
Säger han en gång till att han älskar mig som jag är så SPYR jag!!

Jaja..Färdig gnällt...skratt..Så jäkla skönt att bara skriva av sig frustrationen.
Nu ska jag återgå till det enda som hjälper, dvs åtgärda problemet! Tvillingvagnen ska bäddas.. Mp3 ska laddas. Ungarna ska utfodras och bäddas ner..Sen går vi..
Riktigt fint väder ute. Alltid ngt!

Pöss
M