tisdag 18 maj 2010

Dagen före dagen..


då min lilla prinsessa föddes för ett år sedan. Helt otroligt vad tiden gått fort. Och nu har jag Jonathan med. Min lilla prins.

Jag är så lyckligt lottad, tre friska barn som jag älskar mer än livet självt.


Natten har varit tung..Inte så mycket för att jag fått vara vaken, mer för att Jonathan får så ont och jag känner mig maktlös. Vill så gärna hjälpa han men oavsett vad jag gör så drar den lilla kroppen ihop sig i kramper när koliken sätter in..

Var på HC igår och hoppades på att få ngn hjälp men det ända var ett besked om att det troligen vänder efter tre månader. Ska han behöva ha det så här i TRE månader?? Då blir jag knäpp. Jaja..Har åtminstone hittat en variant som lindrar en aning och det är bilåkning. Så idag blir det fulltank i galaxyn och sen ut och upptäcka omgivningarna med mina två små.
Finns sämre sätt att tillbringa sin tid på..

Har bestämt mig för att inventera mitt liv. Ska inleda med en utrensning i hemmet..Allt ska gås igenom. Garderober,skåp och lådor. Skönt när det är klart. Ute ska rabatter och land rensas men det är ingen större belastning alls, älskar att påta i jorden. SINNESRO!.
Landet kommer för övrigt bara att innehålla potatis i år. Ingen mening att lägga energi på ngt annat när vi ändå ska vara borta i juni månad.

Idag väntar även tårtbak inför morgondagen. Lånet världens sötaste bakform, i form av en nalle, av mamma.. Klarar jag bara av att dekorera den kommer tårtan bli hur söt som helst.
I sista sekund ska även presenter införskaffas. Hur kul som helst!..*L*..Skulle kunna shoppa loss ordentligt när det handlar om barnen så jag åker med svångremmen åtdragen..skratt..annars skulle resten av månaden bli matfattig..*L*

Och helt apropå bloggen så har jag insett att detta är min räddning..Känns som att jag gör ngt kreativt bara genom att skriva ett par rader och det är viktigt. Behöver några minuter om dagen då tiden bara är min. Passar på när de små sover en stund.
Nu ska jag baka men eventuellt ses vi senare..

Kram
M